"אפקט גרבוז" • אמנים ופוליטיקאים בפרויקט: מנשקים מזוזות • צפו

ארי וידר No Comments on "אפקט גרבוז" • אמנים ופוליטיקאים בפרויקט: מנשקים מזוזות • צפו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חיבור מעניין בין חברי כנסת מכל קצות הקשת הפוליטית שהצטרפו לקמפיין שקורא לציבור לנשק מזוזות להגברת השמירה על עם ישראל. בקמפיין של איגוד רבני הקהילות מופיעים השרה מירי רגב, חברת הכנסת רויטל סויד מהעבודה, חבר הכנסת איתן כבל מהעבודה, ח"כ עליזה לביא מיש עתיד, ח"כ ניסן סלומיאנסקי ואמנים.

שרת התרבות מירי רגב אמרה: "מזוזה אצלי זה קודם כל הגנה, זה שמירה, זה בית יהודי שהקב"ה שומר על הבית הזה כשיש לך מזוזה בפתח הבית, אתה יודע שזה בית יהודי, שזה איש יהודי מאמין, שזה איש יהודי שיודע שצניעות וחמלה צריכים להיות אצלנו, כי הכל בסופו של דבר הוא בידי בורא עולם".

"כשאני נכנסת ויוצאת אני מנשקת מזוזה, שברכת ה' תהיה עליי, שהקדוש ברוך-הוא יעזור לי לעשות את הדברים ממקום טוב. כשאתה יודע שה'שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד' הזה הוא הדבר, הוא הכל, כשאנחנו מאמינים בזה – זאת הצלחת דרכנו והצלחת העם שלנו כעם יהודי".

ח"כ איתן כבל אמר "המזוזה מספקת את הרוח של הבית, היא השומרת עליו לא רק בהיבט הפיזי, אלא בהיבט הרוחני. כמו שאני נוהג לומר בכל הזדמנות ברוך ה' ובעזרת ה', ואפילו אני לא שם לב שאני אומר זאת – כך מבחינתי כשאני נכנס לכל מקום ומקום, לנשק מזוזה זה כמו להיות חלק בלתי נפרד מההוויה הרוחנית של הבית. זה חלק בלתי נפרד ממה שאנחנו".

"הפרויקט נולד בעקבות שילוב של התעוררות הציבור המסורתי לאחר פרשת גרבוז, וכחלק מהרצון של עם ישראל לקיום מצוות השומרות על ביטחונו האישי", אמר הרב עמיחי אליהו מנכ"ל איגוד רבני הקהילות שהשיק אפליקציה לבדיקת מזוזות. "במסגרת החיבור שלנו לקהילות מסורתיות בארץ גילינו המון פניות של ציבור רחב שלא יודע איפה הוא יכול לבדוק את המזוזה אם היא פסולה, ולכן החלטנו לצאת במיזם אשר יוכל לתת תשובה פשוטה ללא כל מאמץ לכל השואלים".

הארגון הפיק סרטון הסברה שילווה את הפרויקט, צפו:



0 תגובות